Casele judeţene de pensii vor angaja în următoarea perioadă 1.000 de persoane care să introducă manual în sistemul digital de pensii datele din cele aproximativ cinci milioane de dosare existente în România. Anunțul a fost făcut de ministrul Muncii, Raluca Turcan, după ce a participat la o videoconferinţă cu directorii caselor judeţene de pensii.
Potrivit ordonanței de urgență deja publicate în Monitorul Oficial, personalul din casele de pensii urmează a fi suplimentat cu 1 000 de posturi, pe o perioadă determinată până la 30 decembrie 2022, strict pentru evaluarea dosarelor de pensii.
Am cerut să poată intra în procesul de selecție și persoane care nu au experiență, dar au competențe și abilități pentru a contribui la acest proces de digitalizare.
Suplimentarea personalului cu cei 1 000 de angajați este o condiție importantă pentru ca procesul de digitalizare și evaluare a dosarelor să fie încheiat în termenul asumat în PNRR – sfârșitul trimestrului trei al anului viitor, pentru a parcurge ulterior ceilalți pași ai reformei sistemului de pensii:
- Finalizarea cadrului legal care să aducă echitate și sustenabilitate și reducerea discrepanțelor din sistemul actual de pensii;
- Recalcularea pensiilor după formula din noua lege, care să permită o creștere mai consistentă a pensiilor mici aflate în plată.